top of page
Search
  • Writer's pictureHi Charter

چگونه بلیط هواپیما ارزان بخریم

از زمان افزایش قیمت بلیط ها تاکنون، کمیسیون عمران مجلس، با برگزاری نشست های پی در پی با سازمان هواپیمایی کشوری، پیگیر مساله بوده است. بسیاری از نمایندگان از جمله نماینده اردبیل و خاش در گفت و گوهای جداگانه، پیگیری و نظارت دقیق تر را عامل کنترل قیمت های افسارگسیخته می دانند. در این خصوص نیز، اسماعیل حسین زهی در ادامه گفت و گوی خود اینگونه عنوان می کند.

بلیط های دارای توقف برنامه ریزی شده برای پروازهایی، اختصاص داده شده که مبداء تا مقصد یک توقف از پیش تعيين شده در بین پرواز، بیش از ۲۴ ساعت باشد.

اما برای همین موضوع ساده نیز بهتر است دقت کنید و قبل از رزرو نهایی حتما درباره خرید و نحوه آن مطالعه کنید. در این‌مقاله می‌خواهیم راهنمای کاملی برای خرید بلیط هواپیما ارزان به شما ارائه دهیم. اگر برای پرواز مشهد تهران یا دیگر سفرها نیاز به تهیه بلیط دارید یا دوست دارید درباره نحوه رزرو بلیط هواپیما اطلاعاتی داشته باشید، حتما این‌مطلب را تا پایان مطالعه کنید. یکی از اولین قدم‌ها برای خرید بلیط این است که محل مناسبی برای خرید بیابید. سایت‌های رزرو اینترنتی کار را از جهات بسیاری برای ما آسان‌تر کرده‌اند.

آشناترین نوع بلیط هواپیما، احتمالا بلیط چارتر است که برای مقصد و تاریخ معین توسط یک آژانس هواپیمایی از ایرلاین مشخص خریداری شده است. آژانس هواپیمایی چارترکننده، وظیفه ی فروش این بلیط ها و نرخ گذاریشان را برعهده دارد. ازاین رو بلیط های چارتر دارای نرخ متغیری می باشند. قیمت بلیط های چارتری، در مقایه با بلیط های سیستمی ارزانتر است که این یک مزیت محسوب میشود؛ ولی بلیط های چارتر را در اکثر مواقع برخلاف سیستمی نمیتوان، کنسل کرد درغیر این صورت شخص برای تغيير تاریخ نیز ملزم به پرداخت جریمه های بالایی می باشد. بلیط چارتر برای مسیرهایی مناسب است که از این بابت مطمئن هستید که تاریخ سفرتان را تغيير نمیدهید. از این سفرها می توان به استانبول، ارمنستان و دبی اشاره کرد.


13 views0 comments

Recent Posts

See All

MY STORY: HOW I CAME TO LOVE TRAVEL

After a decade of teaching elementary school, and constantly dreaming about my next travel adventure, I decided to step back and follow my explorer’s heart, becoming a travel photographer and writer.

Post: Blog2_Post
bottom of page